KEBUNTUAN TERLERAI...

wah2..kalau tengok kat entry bukan main puitisnyakan? heheh oklah, untuk entry hari ni..kami nak bagitahu yang kami dah JUMPA PROJEK KAMIIIIIIIIIIIII..YIHAAAAAAAA...macam mana kami jumpa?? haaa ni nak citer ni...


ingat tak, post yang lepas kami dok google-google dalam lab tu? sebenarnya izma dan irah ada terjumpa sesuatu yang sangat menarik!!! nak tau apa idea?

haaaaaa korang pernah dengar apa itu EM MUDBALL? 

ok, meh nak citer..EM MUDBALL adalah sejenis bola lumpur yang digunakan untuk pemuliharaan air. Ia digunakan di kebanyakan sungai-sungai tercemar di negara kita seperti di Melaka, Selangor,Perlis ,Johor, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur....kandungan EM MUDBALL ni ialah mikroorganisma efektif yang iaitu bakteria fotokropik,bakteria asid laktik,dan yis yang membantu memecahkan molekul-molekul organik seperti ammonia,hidrogen sulfat yang keluar dari sampah di dalam sungai yang tercemar. banyak kegunaan MUDBALL ni sebenarnya..ia juga boleh menghilangkan bau busuk, meneutralkan pH air, dan merawat air yang telah tercemar daripada kelas 4 (tercemar) dan kelas 5 (hampir mati) kepada kelas 3( airnya nampak bersih,tidak berbau, tetapi airnya telah tercemar dan orang ramai tidak boleh berenang).
EM Mudball mudah dilontar dan tenggelam di dalam air. EM Mudball bertindak perlahan-lahan dari dasar. 

cuba korang semua tengok artikel -artikel kat bawah ni dimana EM MUDBALL telah digunakan di negara kita.










haaaaa mesti korang punya mata macam ni kan @-@....hehe tula..kami pon baru tau pasal EM MUDBALL ni..

SO, DENGAN NEKADNYA KAMI DECIDE UNTUK DEDAHKAN ISU INI KEPADA SELURUH WARGA IPG KAMPUS TEKNIK TENTANG CARA PEMULIHARAAN AIR YANG MUDAH IALAH DENGAN MENGHASILKAN EM MUDBALL....

untuk dapatkan sampel MUDBALL yang sebenar, kami telah contact satu syarikat penghasilan MUDBALL secara kilang iaitu SARJANI(M) SDN.BHD  kat bawah kami dah printscreen emel kami dengan syarikat tersebut. 


ni pulak pamplet yang syarikat tu bagi..




sekarang, mulalah tugas kami dalam penghasilan produk EM MUDBALL..maklumat-maklumat pasal mudball dah ada tunggu nak buat je..kami decide nak buat sniri la kan..baru ada feel buat projek...heheh kami akan cerita cara-cara nak buat mudball ni dalam entry seterusnya ok..



1 comment:

  1. Do you realize there is a 12 word phrase you can tell your crush... that will induce deep feelings of love and impulsive attraction to you deep inside his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, treasure and guard you with his entire heart...

    12 Words Who Trigger A Man's Love Response

    This impulse is so built-in to a man's mind that it will make him try harder than ever before to do his best at looking after your relationship.

    In fact, triggering this dominant impulse is so essential to getting the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will immediately find him expose his heart and soul to you in such a way he's never expressed before and he'll perceive you as the only woman in the galaxy who has ever truly understood him.

    ReplyDelete